skeleton in my closet

skeleton in my closet
people refuse to hear.so i let them read.

Friday, February 5, 2010

setiap kali ak tgk cleaner kt tmpat ak blaja,
ak rasa tk smpai hati nk tgk diorang..
knapa?
sbb semuanya ak rasa berumur 50 thn dan keatas..
ak rasa dalam usia emas mcm tu diorang dah tk patut membanting tulang cari rezeki..
umur mcm tu dah boleh duduk kt rumah buat amal ibadat..
dan umur mcm tu ank2 yg patut sara diorang..
paling sedih bila ad student yg langsung tk hormat diorang..
budak2 tu underestimate makcik2 dan pakcik2 yg setiap hari kerjanya cuci sampah yg budak2 tu buat..
sapa yg lg hina?
budak2 tu.
tiap kali ak tgk mkcik2 dan pkck2 atau senyum kt diorang,tk pernah diorang buat muka menyampah..
malah diorang bg senyuman yg sgt mesra..
jd tk boleh ke budak2 at least senyum or bg salam kt diorang?
tk salah kn?
aku dibesarkan dalam persekitaran org2 yg sama baya dgn mkcik2 dan pkck2 tu..
jd sgt sedih bila tgk mkcik2 dan pkck2 cleaner tu..
tgk makcik2 dan pakcik2 tu buat ak teringat pada tok dan wan kt rumah..
rndu..

3 comments:

  1. aku setuju dgn ko.
    kat sini budak2 dy baik.sume greet makcik pakcik.sumenye hormat org tua:)

    ReplyDelete
  2. bagos la..budak2 zmn skarang dah tk ad manner!
    geram ak tgk!

    ReplyDelete
  3. aku baek...suke mkcik2 dgn pkcik2 tu..mke hepi jer plus dorg bg aku krepek dlu n tlg aku dlu mse aku ssat..haha. idop dorg!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...