skeleton in my closet

skeleton in my closet
people refuse to hear.so i let them read.

Thursday, May 20, 2010

realiti yang hanya fantasi

semalam terbaca paper..eh..semalam ke bila ntah..tak ingat..ada page pasal AKADEMI FANTASIA..ala..program realiti yang kononya nombor satu kat malaysia tu..ala...yang bajet melahirkan penghibur berkualiti tu..ala..salah satu program realiti bodoh yang menghabiskan duit rakyat malaysia dengan vote knonnya penghibur berbakat tu..hah..dah tahu yang mana?good.


konon nya dah sampai final..waah..terkesima..dan bersyukur..at last tamat jugak untuk musim ni..cepat2 la habis..takde faedah nye pun kaw bersiaran..



aku malu dengan bangsa sendiri.kenapa?sebab bodoh sangat menghabiskan masa untuk ujibakat program macam ni...berfantasi konon nya nak jadi penyanyi dan penghibur.wtf.


kalau tengok balik,siapa yang pergi program macam ni?
-yes.budak2 muda remaja.
bangsa apa?
-yes.bangsa melayu.
untuk apa?
-yes.for nothing!




kaw ingat negara boleh maju ke kalau semua berlumba lumba nak jadi penyanyi?(padahal suara pun tak sedap.





kaw ingat negara boleh maju ke kalau semua orang nak jadi pelakon?




memang tak kn?





at least kalau malas sangat nak fikir pasal negara,baik la fikir pasal diri sendiri..kau rasa sampai tua ke orang nak dengar kau nyanyi?kau masuk program tuh,bulan depan pun belum tentu orang nak ingat kau.


aku lagi respect budak2 kat pusat kemahiran.yang at least ada semangat untuk berjaya..even maybe dalam pelajaran mungkin mereka lemah.tapi mereka buat pilihan yang baik untuk terus hidup.pilihan yang punya masa depan.untuk diri,bangsa dan negara.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...