skeleton in my closet

skeleton in my closet
people refuse to hear.so i let them read.

Wednesday, March 9, 2011

hari selfish sedunia

mula2 sekali SELAMAT HARI WANITA kepada semua kaum sejenis aku.okay.enough of that.kalau orang lain sibuk mahu bercakap pasal hari wanita,saya tidak.hari ni mau cakap pasal hari selfish sedunia.aku yang isytiharkan hari ni hari selfish sedunia.sebab apa?sebab hari ni ramai sungguh manusia manusia selfish aku jumpa.okay actually dua orang.ramai lah tu kan lebih dari satu?tapi masalahnya setiap hari face orang macam ni.sungguh sakit hati okay!

peristiwa pertama masa nak ke kelas pagi tadi.aku ni jodoh dengan kolej tak berapa nak ada maka bergelar pelajar non resident lah aku yang mana kena menyewa kat luar.tapi tak berapa nak mampu nak beli kereta sebijik maka bus uitm tu memang di hati.bila kelas pukul 8 umat manusia memang ramai tunggu bus.tambah2 kalau bangun lambat macam aku buat pagi tadi.bila ada bus datang konfem semua nak naik.harapan nak duduk memang tipis.dan setakat berdiri dalam bus memang lumrah.memang tak fikir apa dah cuma yang penting nak sampai kelas sebelum aku kena halau dengan lecturer sebab datang lambat.aku memnag expect nak berdiri je.bus uitm ni magic sikit sbb kalau kapasiti 44 penumpang,aku rasa 60 orang pun boleh muat sebab yang berdiri tu ramai.tapi masalah nya,ada lah manusia selfish ni,dia masuk bus,boleh pulak berdiri kt tengah2 bus tu.orang suruh masuk dalam sikit taknak.kalau tak ramai lagi boleh masuk dalam bus tu.



macam ni la situasi tadi.kan banyak ruang tu.rugi tau tak.selfish gyla !fikir la kat orang lain yang nak g kelas jugak.bukan kau sorang oiii.bila orang dah bising2 baru nak masuk belakang sikit.benda ni selalu sangat dah jadi.sumpah sakit hati.sorry to say selalunya yang buat perangai macam ni perempuan.yelah bajet pemalu kann nak berdiri kat belakang sebab kat belakang ramai lelaki.tapi padahal turun bus boleh pulak tergedik gedik dengan laki.arghh,geram!sebab perangai macam ni selalu je aku lambat!bencibencibencibenci!



situasi selfish kedua aku jumpa dalam lif.elok2 aku turun bus pagi tadi then naik lif.ada la seorang manusia ni masuk dalam lif.ruang dalam lif punya la luas.tapi nak jugak berdiri kat tengah2!yang aku ni tersepit kena himpit dengan dia.padahal boleh je gerak ke belakang sikit!argghh.damn u la perempuan!!!dan sebab si selfish ni,orang lain nak naik lif pun dah tak muat.padahal ada je ruang!


seriusly bukan anda je yang hidup dalam dunia ni.fikir la kat orang lain jugak.kalau semua perangai macam ni memang tak aman la dunia.dan memang tiap2 hari la hati aku sakit!arghh.



extra : maap la ye tak pandai melukis pakai paint.i wonder how hamzah ian damn good draw pakai paint!


2 comments:

  1. mmg ramai org selfish cmtu...kat kampus k.anis ni pon sama..huhu

    ReplyDelete
  2. kalau semua tmpat ada orang mcm ni,mmg dunia mmg tk aman la kak anis!huhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...