skeleton in my closet

skeleton in my closet
people refuse to hear.so i let them read.

Tuesday, April 19, 2011

pak guard yang menabur bakti tapi dihina.

masa tunggu nasi goreng cili padi dengan nasi ayam merah kami siap,aku dan alia terbukak satu topic.berlatar belakangkan bunyi ketung ketang tukang masak berlawan kuali dan senduk terkeluar topic perihal pak cik guard.

kawasan rumah sewa aku ni tertutup.ada pak guard jaga.bukan rumah aku saja.banyak lah rumah sewa area sini yang jadi pilihan student dikawal rapi si pak guard.kalau kat area rumah sewa aku ni majoriti umur pak guard memang pangkat ayah.yang dah berumur.golongan dah pencen.tapi biasalah,bila dah nama berada di pihak yang benar ni selalu jadi mangsa caci maki hamun orang2(majoriti student) kat sini.sebab paling utama ialah tak boleh masuk kereta tanpa steaker.kat fb pun selalu je nak mencarut kat pak guard tuh.bila fikir2 balik kesian pulak pak guard tu.mereka cuma buat kerja.dah ikut peraturan macam tu,macam tu la..

selalu aku tengok golongan yang pak guard melarang keras tak bagi masuk ialah kereta luar yang terdiri daripada golongan bukan muhrim.hasil perbincangan forum aku dengan alia tadi kami buat kesimpulan salah satu sebab pak guard tu buat macam tu ialah nak cegah maksiat.kalau dah berdua dalam kereta,possibilities nak bawak pasangan masuk rumah sangat tinggi kan?jadi salah satu cara mencegah baik pakguard tu tak bagi masuk awal2.yang ada steaker tu tak boleh nak kata apa dah la.hanya mampu doa dalam hati mintak maksiat dijauhkan.

yelah kalau tengok pakguard2 tu semua tahap pangkat ayah kita je.pakcik tu tengok kita pun tahap pangkat anak.ayah mana nak anak buat benda jahat?tak pernah lagi la aku dengar.aku sendiri pun naik segan bila kadang2 balik malam.malu balik dengan pakcik2 tu.ntah apa la persepsi pakcik tu.ni tahap aku yang balik lambat.yang lebih dari aku?hmm.

kawan aku prnah ditegur sebab main badminton malam2.mula2 kami sendiri rasa tak patut ditegur.tapi bila fikir2 balik,dah nama pun main.mesti seronok.dah seronok keinginan nak menjerit tu mesti ada.dan bila masa dah menjerit,dah sah2 la kacau orang sekeliling.mana tak nya si pak guard tak marah kan?

kadang2 bagi aku pakguard2 ni dicaci sampai tahap yang tak patut.sampai nak mencarut segala bagai.cuba fikir apaperasan korang kalau ada orang mencarut kat ayah korang sendiri?dan kadang2 bagi aku sangat melampau nak hina kerjaya pak guard ni.at least diorang cari rezeki halal.nak cari duit nak bagi anak bini makan.cuba imagine apa perasaan kawan2 yang ayah kerja guard then dengar anda anda ni mencaci maki hamun pak guard sekaligus menghina pakguard yang gaji bagi anda gaji ciput tu.hati orang lain boleh terasa.

umur masing2 dah matang.cuba dikir kalau kita kat tempat mereka agak2 apa kita rasa?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...