skeleton in my closet

skeleton in my closet
people refuse to hear.so i let them read.

Monday, July 11, 2011

last trip.jerejak island.part 1.

haloo haloo.aku dah balik niee.sampai petang tadi dari jerejak.penat weh!aku rasa kalau aku stay satu malam lagi,aku boleh balik pakai kebaya.pecah lemak!haha.okeh trip ni under club tersayang aku tu laa.apa lagi kalau bukan PYOTA.the trip was the last trip untuk pengajian diploma aku.sedih weh.tapi happy sebab ending trip yang best.tak rugi.. ;p

disertai oleh 19 student dan seorang lecturer tersayang,kami bertolak dari uitm hari sabtu pukul 10.30 macam tu.trip ni tak ramai.tapi yang tak ramai tu yang best.tak ada masalah lambat.tak payah nak tunggu orang lain siap. 


 kat jerejak tu ada satu je pun resort.terharu pulak siap ada list nama macam ni.hehe.


 sampai2 tu lepak dulu kat jeti sambil tunggu feri nak ke pulau tu.

ni semua gambar kat jeti.tunggu feri sambil ambik peluang ambik gambar.




  naik feri tak lama.15 minit macam tu kot.jangan risau tak mabuk laut.laut tak bergelora pun.tenang je..dan yang aku suka,jeti dia stabil!tak susah aku nak naik turun feri.hihi
quensbayyyy!


junior comel.hihi
 sampai dekat pulau tu,kami tak bole nak check in lagi.sementara nak tunggu bole la jalan2 dulu.tak besar pun pulau tu.yang besar tu hutan ja.



lepas chek in,first aktiviti ialah wall climbing then rapelling.aku dah cuak.berat sebeban macam ni macam mana nak climb?takut tak naik ja.maka aku tengok je laa orang climb.

yang hot ni instructor kami.abg ali.


sesi taklimat

kasi chance lecturer buat dulu


antara yang sampai ke puncak

ni pulak muka sikit lagi nak sampai puncak
 lepas semua dah selesai,smua pakat2 nak suruh aku dengan alia buat.huhu.demi sokongan kawan2 dan BFF,aku decide nak try jugak ;p malu weh.badan besar macam ni nak panjat.tapi diorang semua bagi semangat.abg2 instructor tu pun kewl je bagi kami semangat nak buat.thanks semua ;p


 walaupun cuma sikit ja yang aku mampu,but i still proud of my self.hihi ;p



petang tu pulak main voleyball pantai.aku join jugak masuk.tapi jadi tiang je =.= sebab tak pandai main.huhu


selesai main voleyball pantai,yang lain pakat2 terjun kolam.sumpah teringin wei!dah lama tak mandi kolam!last2 pejam mata terjun ja pakai tshrt dengan trck.ramai yang buat,tak ada orang marah pun.lagi la kami buat tak heran je.hehe.


malam tu ada bbq.buffet.tapi.ni la kelemahan resort ni.makanan kureng.tak sedap sangat.sebab tu kali ni aku tak semangat pun nak ambik gambar makan.huhu.lepas makan ada show!abang2 hensem buat show main api.hihi.i loikee!




 lepas main api diorang gelek ramai.lagi seksi!haha *gatai* haaa.lepas tu ada competition poco2.aku dengan BFF alia,ain,miera,pojan buat satu team.kami menag weh!!suka gyla.haha.dapat hadiah voucher discount untuk resort.nanti bule pi jalan2 lagi! ;p

bersama abang hot lagi seksi.
lepas show tu,aktiviti kemuncak kami.NIGHT SOLO DROP.ala yang kena tinggal duduk dalam hutan sorang2 tuh!sumpah aku kecut perut masa mula2 tu.nak muntah semua adaa.mula2 mata kami kena tutup.then buat barisan pegang bahu member jalan masuk hutan.kau ingat senang?malam tu aku pakai selipar.yup.gatai malas nak pakai sport shoes.siapa suruh malas sangat last2 kena dengan abang2 tu.ohh lupa nak bagitau abang2 main api yang hensem tu yang bawak kami!hihi.haaa back to story.aku tatau la apa kebenda yang abg tu buat,yang aku tau kaki rasa sakit.bila tanya abg tu,abg tu cakap

'siapa suruh tak pakai sport shoes?hehe' 
=.=

sampai kat tempat yang abg tu tetapkan,kami kena duduk.then abg tu tabur belerang taknak bagi haiwan kacau.mula2 aku cuak.baca siap2 surah al fatihah dengan ayat kursi semua.tapi lama2 Alhamdulillah tak ada apa yang jadi.lama2 bosan pulak.lenguh duduk lama2.yang ada pun abg2 tu dok kacau.baling2 batu.buat suara mengilai.kacau dengan daun.hentak2 kaki kuat =.= tapi sebenarnya aku lega bila tau abg2 tu tengah kacau,sebab aku rasa selamat.at least aku tau abg2 tu ada dekat.

tunggu punya tunggu last2 abg tu datang kutip.dengar abg tu baca bismillah,cakap secrete code.then kami selamat! :') seronok jugak malam tu punya aktiviti.pengalaman aku buat benda ni.pengalaman baru ni.best!!enjoy! ;p

so setakat itu untuk day one.lepas ni day tu pulak ;p

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...