skeleton in my closet

skeleton in my closet
people refuse to hear.so i let them read.

Thursday, May 3, 2012

kenduri kendara kenduru

this few days back i was super duper busy.one of my relatives get married last sunday and yang kahwin tu saudara yang rapat,so i was involved in her wedding process from A-Z.aku punya sibuk dah tahap macam aku yang nak kahwin.and bila aku cakap aku involved from A-Z, aku incharge from petik daun inai plus giling daun inai untuk pengantin,prepare the door gift,bawak the bride pergi jumpa mak andam,sampailah kepada habiskan lauk pauk kenduri.ehehe.


preparation started few days before hari kenduri.one thing yang best pasal kenduri ialah ramai2 berhimpun bersembang panjang sambil tolong2 apa yang patut.sayangnya kenduri ni guna khidmat katering.kalau tak mesti lagi best.dulu2 kalau kenduri orang kampung masak sendiri.aku selalu jugak ikut tok pergi siang bawang.yelah kan masak sendiri,so kena la potong bawang ,siang ikan bagai.time tu best je rasa.meriah.sekarang ni semua pakat guna katering je.hmm.dah hilang satu kemeriahan kenduri.


apart from door gift,ni baru sebahagian.door gift baaaaaanyak nak kena buat.

pengantin nikah hari Jumaat.tapi masa nikah ni panggil kaum keluarga terdekat ja.yang baju biru ni masa akad nikah.ohh ya the bride ni sepupu kepada arwah abah.i supposed to call her mak long liza.tapi taknak kalah panggil aunty liza.ngeh ngeh.and her husband,we called him uncle joe.lagi taknak kalah =.= btw masa malam akad nikah satu keping gambar aku pun takdak.sebab sibuk basuh pinggan kat dapur.



hari sabtu laaagilah aku busy.sebab rumah sendiri pun nak kena kemas.semua kazen balik.yeayy!then petik daun inai dengan tok.lepas tu guna cara paling manual iaitu giling dengan tangan.tok ngah aku boleh pulak gelak tengok aku giling inai.mencik tau.hilang keyakinan!

hari ahad hari kenduri.aku dengan kak ngah bawak aunty lizapergi bersiap.mak andam sombong uolls.tak boleh tengok process make up.mencik.sebab bosan aku ajak kak ngah breakfast.kami punya breakfast pun taknak kalah.bukan nak cari nasik lemak or roti canai.

ambikk.sekali snack plate buat breakfast.breakfast la sangattt.eh jangan salahkan kami tau!kami datang pukul 10.45 a.m tp set breakfast dah habis.tak pasal2 kena makan snack plate tau!(padahal niat asal nak hentam secrete recipe tapi awal sangat secrete recipe pun tak bukak lagi)

balik je dari bawak pengantin bersiap,lepak dengan aunty liza kat bilik pengantin.masa tu tetamu tak datang lagi.so kami la yang conquer bilik pengantin tu.bajet macam bilik pengantin sendiri.hehe



ni je gambar pengantin yang aku ambik.ngehngeh,soryy.malas nak heret camera masa hari kenduri.tak cukup tangan weyy.mana nak makan nasik hujan panas dengan ayam masak merah sedap,mana nak makan bubur kacang lagii.kek lagii.sibuk tau sibuk?

bila dah setel semua,tetamu pun dah balik,dah siap kemas sikit-sikit,maka beramsur pulang lah kami.tapi bila cucu tok embun dah berhimpun mana lengkap kalau tak ada sesi photography.











last but not least nak ucap tahniah kepada aunty liza dengan uncle joe.semoga kekal sampai ke akhir hayat and cepat2 dapat baby comel! ;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...