skeleton in my closet

skeleton in my closet
people refuse to hear.so i let them read.

Sunday, May 23, 2010

hari ini bertubi tubi pula aku update..tak salah bukan?selagi otak masih basah dengan idea..khuatir pula nnti bila sudah kering,blog ini jadi usang..

okay murid!malam ini cikgu nora(hari tu bertubi tubi ko post dalam belog tak nak jadi cikgu.malam ni kau gatal nak gelaran cikgu pula ye nora..?-ohh maaf..mlm ini terasa mahu jadi pendidik sebeNtar) nak ajar murid satu topik penting dalam hidup..murid2 bukak buku teks ye..



cikgu nak tanya..kalau kita nak barang orang,apa kita kena buat?
-mintak izin cikgu! (imagine sorang murid lelaki chomel bangun jawab soalan)

bagoss..kalau tak mintak izin apa namanya murid2?
-mencurik cikgu!(lagi sorang murid perempuan ikat rambut tocang dua bangun jawab)


bagoss!jadi..kesimpulannya...jangan ambik barang orang lain tanpa izin taw?tak baik..kesian tuan barang tu... (cikgu nora buat muka ala2 ibu mithali penyayang ajar budak darjah satu)faham?
-faham cikgu!(satu kelas menjawab)




KRRRIINNNGGG!



okeh dah..kelas tamat..bole g larik2 g kantin makan karipap.





kesimpulannya kat sini...
kita semua dikurniakan otak oleh Allah..gunalah otak tu dengan sebaik nya untuk berfikir raional..hal ni tak perlu diajar diberitahu..boleh fikir logik akal..bukan nak perlu guna ilmu roket sains pun..barang orang..hak orang..mintak izin dulu kalau nak guna..dalam hidup aku,paling pantang kalau barang harta benda aku tetiba dalam tangan orang lain tanpa aku diberitahu..apa hak anda?TIADA.serapat sekamceng mana pun anda dengan saya.tolong minta izin..bukan hanya pada aku.tapi pada semua orang..imagine kalau barang yang anda ambil tu makanan..(macam yang terjadi pada kawan aku yang makanan nya selalu di curi di asrama tanpa diketahui identiti si pencopek itu rumate atau siapa)..kalau tak di halal kan bagaimana?jadi darah daging benda haram yang kau makan tu..tak guna semayang lima waktu puasa sebulan plus qiyam plus puasa solat sunat segala bagai kalau makan benda haram..dalam seumur hidup aku,yang dah diambil tu aku sudah halalkan..cuma mengharap tiada berulang di masa hadapan..




p/s:aku baru usai baca belog fynn jamal..kerna itu gaya bahasa sudah terpengaruh cara subjek sastera..huhu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...