skeleton in my closet

skeleton in my closet
people refuse to hear.so i let them read.

Saturday, August 21, 2010

Rumah Kanak-Kanak Taman Bakti :')

just came back from rumah kanak2 taman bakti.pengalaman yang memang aku takkan lupa.seriously.

memang penat melayan kerenah mereka.tapi tak rugi.tak menyesal.kanak2 yang sangat aktif! ;p
berlari..bermain dengan gembira..tapi dalam hati,mereka tanggung kisah sedih..kisah tragis yang berat untuk ditanggung kanak2 seusia mereka.

kisah 1.
kakak nak tahu tak..ayah saya janji nak ambik saya nanti.
but after 3 years..she still there..waiting for her ayah to take her home.

kisah 2.
lepas solat magrib jemaah,seorang kanak2 tnya aku.
adik kecil:kakak tidur sini tak malam ni?
aku:tak..kenapa?
adik kecil:lepas terawih akak balik ea?
aku:ye dik..lepas terawih akak balik.
adik kecil:akak..nanti akak datang lagi ea?kami seronok main dengan kakak2. *tahan air mata*


kisah 3.
kami main satu permainan dengan kanak2 tu.the game called 'impian saya'dan antara impain budak2 tu.

impian saya 5 tahun akan datang:
saya nak berbuka dengan keluarga saya


impian saya 5 tahun akan datang:
saya nak jadi polis.macam ayah saya.


impian saya 15 tahun akan datang:
saya nak cari keluarga kandung saya. (budak ni menang impian terbaik.dan kami cuba tahan air jernih dari mengalir bila baca impian beliau.)

impian kanak2 ni hanya satu.keluarga.

kisah 4.
kami berbuka di dewan makan.semasa tunggu waktu berbuka,pensyarah aku sampai.with his wife and his baby.satu keluarga lengkap.dan kanak2 tu pandang dengan pandangan mata penuh berharap.berharap mereka juga begitu.

masa kami mahu bergerak pulang,seorang kanak2 datang kepada aku.salam tangan aku.
akak,nak kiss!
sambil tersenyum memandang aku.then i kiss her.she smiled.dan air mata aku tumpah lagi.

seorang lagi datang kepada aku.a girl named hidayah.salam tangan aku.dia cium pipi aku..and wipe my tears with her little finger.
akak jangan nangis2 sedih2 taw :)
then she smiled.


terlalu banyak cerita yang kami dengar.terlalu banyak pengalaman sedih mereka.satu pengajaran besar yang aku dapat.aku juga yatim.tapi aku disayangi.mereka ada yang punya ibu ayah.tapi dibuang ke situ.aku bersyukur hidup dilimpahi kasih sayang.tapi mereka hanya ada satu sama lain.


Rumah Kanak-Kanak Taman Bakti.
to see those little smiles,it's a precious moment that i wont forget :')




1 comment:

  1. OMG...my tears running fast through my cheeks while reading this. T-T pity them.take this as a moral. LOVE OUR FAMILY / FAMILY FIRST! ♥ ♥

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...