skeleton in my closet

skeleton in my closet
people refuse to hear.so i let them read.

Friday, December 3, 2010

that day wan masuk hospital lg.tp kali ni tak teruk macam dulu.kali ni wan bole jalan2 g tengok katil lain.tapi aku bukan nak cerita pasal wan.pasal another patient yg katilnya kat hujung kaki wan.

patient tu masuk hari yang sama ngan wan.each time aku p melawat wan,boleh dengar patient tu mengerang sakit.dari pagi sampai petang.aku dapat tau dy demam.then his lungs was infected by bacteria.kaki dia bengkak.then penat susah nak bernafas.dari pagi 'sakitt'..'Allah'..'Allah'..

patient2 yg lain dan dr pun dah lali.tak tau nak buat apa dah.

then suddenly patient tu critical.

dr smua dtg.celah2 langsir tu aku usha dr yg aku suka(ehem) naik ats katil tekan2 dada patient tu sebijik macam kat cite ER ngn greys anatomy.lama gyla.kapas berdarah byk ats lantai.


lpas hampir sejam lebih dr g jumpa family patient tu.aku dgr dr ckp 'kami bg masa lagi lima minit.kalau dy tak bernafas gak..kami dah tak boleh nak buat apa2...'

5 minit berlalu aku nmpak nurse dah tutup selimut muka patient tu..Innalillah..

straight away aku boleh dgr family dy menangis..aku dengar anak dy teresak esak cakap

'akak nak abah.abah jangan tinggal akak..akak sayang abah..akak dah takdak abah dah,..akak dah jadi anak yatim....'


air mata aku tnggu masa ja nak meleleh..aku tahan..tp aku boleh nmpak mata nurses yg ada..ada yg mata merah..tahan nak nangis..


suddenly aku teringat peristiwa 12 tahun dulu.cuma aku punya jauh berbeza........

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...