skeleton in my closet

skeleton in my closet
people refuse to hear.so i let them read.

Wednesday, February 9, 2011

MMS

hari ni aku ada banyak masa untuk menaip.otak aku senang lenang malam ni.maka mood untuk bercerita boleh aku seru dengan mudah.sepanjang aku jadi student uitm,memang uitm di hatiku lah.tak kisah lah even orang nak cakap

'belajar kat uitm JE?ohh.'

sila baca perkataan JE itu dengan ayat penuh annoying dan sarcastic.yelah fine aku uitm.so what?jeles ke?heh.cakap la apa pun aku tak heran.ohh ya.berbalik pada cerita tadi,sungguh aku sayang uitm walaupun kadang2 bus buat hal sampai menjatuhkan reputasi aku sampai lambat ke kelas.takpe.sabar.sayang jugak uitm.tapi apa yang aku cuba cerita hari ni,SAAT PALING AKU BENCI DI UITM.bila?MMS.oh kalau tak paham MMS tu Minggu Mesra Siswa WHATEVER la kan.

senang nak faham MMS ni minggu orientasi.setiap kali aku kat tempat baru aku dah mula cuak risau.kompen akan ada minggu orientasi.maaf tapi aku tak suka benda ni.okay lah fine masuk uitm memang dah expect akan ada orientasi.fine.tapi perlu ke orientasi tu jadi suck dan sangat hampeh?tak boleh ke welcome dengan something yang sangat nice?sebab MMS tu 1st impresion aku dgn uitm jadi negatif.(TAPI SEKARANG DAH TAK OKAY.UITM DI HATI KU.winkwink)

berbalik pada MMS,benda ni di handle oleh seniors yang dipanggil Pembantu Mahasiswa.(bantu lah sangat kan?)shortform nya PM.mls aku nk taip title tuh panjang2.oleh sbb si PM ni yg handle MMS ni,so merekalah yang menjadikan MMS tu best atau bosan.and bagi aku.BOSAN.terngiang2 lagi kat telinga aku ni pekik lolong si PM2 ni.pastu time rollcall je masing2 stok nak cakap marah.cakap elok2 tak boleh ke?dan bagi aku,dalam segerombolan PM ni,few je yang baik.yang cakap elok2 dengan kitorang.dan yang dua tiga kerat ni memang aku respect.yang stok mencapub tuh,rasa macam nak mencarut je!huh.

dan ada satu benda buat aku paling benci kat sorang PM ni.aku ingat lagi malam tuh ada mulut capul mana ntah gedik  g report kat PM kononnya toilet level kitorang ada pantiliner tertinggal.si PM ni tanyalah sapa yang buat.korang ingat ada ke orang nak ngaku?sumpah tak.sebab takde orang nak ngaku,sape yang uzur kat level kitorang kena bangun.KALAU YANG BACA NI PEREMPUAN CUBA FIKIR APA KAITAN PANTILINER DENGAN UZUR?ORANG TAK UZUR PUN ADA KAITAN!TU PANTILINER BUKAN PAD dan aku cuba bagi pendapat kat PM tuh.heh.punya lah hati busuk,pendapat aku memang mentah2 la kena reject.kena lagi teruk ada lah!huh.aku ingat lagi kenangan kena berdiri  dengan satu kaki.malu dan sakit !kalau nak rasa sambil baca ni cuba lah korang berdiri satu kaki utk tempoh yang lama..MACAM ORANG BODOH TAU TAK?MALU TAU TAK?CUBA KALO SI PM TUH YANG KENA.TAU PUN KO MALU!.huh.aku taip ni aku teringat muka perempuan tuh sumpah aku benci!


paling tak boleh blah,boleh pulak kena nyanyi lagu apa ntah pasal diorang.kalau tak silap aku lagu iklan vitagen.aku tak ingat dan tak berminat pun nak ingat.eh hello.ingat korang tu sape nak suruh kitorang nyanyi pasal korang?*** tau tak?huh!

 masa MMS memang tak dapat la nak merasa tidur awal.satu hari suntuk jadual pack.aku ingat lagi ada satu malam ni kitorang habis aktiviti awal.masing2 masa berjalan balik ke kolej macam anak ayam pasang angan2 nak tidur nak rehat nak baring la.tapi bila sampai kolej,ada rollcall.AGAIN.heh.rollcall tu pun just because of sebab kena dengar PM tuh membebel pasal nama dengan course diorang.eh hello!ingat kitorang nak dengar?tak berminat lansung!dah la masing2 ambik masa lama gyla cakap.tergedik gedik bajet malu nak cakap.padahal aku tengok cakap dengan PM laki tak malu lak.huh.and at last.TIDUR LAMBAT JUGAK.memang semua student caci maki carut marut je kat mulut!huh.

ada satu hari tuh kitorang kena bangun awal.kononnya nk buat qiamulail kalau tak silap aku.masing2 bangun lah awal gyla.siap mandi lagi awal2 pagi walau sejuk tak hengat lepas tuh masing2 tersengguk sengguk kat perkarangan kolej tuh,apa pun takde.qiamulail konon.porrah.kalau nak kitorang bangun awal,tayah r nak tipu pasal ibadat.heh.buang masa je.kalau ada qiamulail tu aku tak kisah.tapi ni tak.habuk pun tade.baik g tido!


lepas tu ada satu hari tuh,siap ada drama spektra air mata pulak.ada sorang PM ni bajet nangis2 depan kitorang.ingat kitorang nak simpati?TAK.maap la yeh.PM laki mungkin tertipu dengan kegedikan anda.tapi kami tidak.dan kalau kitorang tak suka kau tuh,tengok la diri sendiri kenapa.tayah nak nangis2 depan orang.burok.


 heh.sakit je hati aku taip pasal semua ni.tapi aku nak share jugak.aku taw aku maybe kena ready untuk satu lagi orientasi masa degree nanti.tapi aku berharap sangat yang aku akan dapat create momen indah dan best.tak macam semua peristiwa yang aku cerita kat atas.macam *****!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...