skeleton in my closet

skeleton in my closet
people refuse to hear.so i let them read.

Wednesday, March 23, 2011

just a beginning.

yelah.hari ni pakat kecoh-kecih result spm kan?aku harap junior2 aku tuh berjaya dengan flying colours la hendaknya.yelah.junior aku budak pandai2.semua pakat2 target nak dapat scholarship pergi oversea kan? ;p
aku dulu?hahaha.usah di tanya.cakap awal2 aku budak tak pandai.result pun buat calar rekod sekolah je.muahaha.bila dalam environment orang pandai keliling pinggang,aku pun tumpang berangan sekaki.terlalu bagi high expectation padahal kemampuan aku tak setinggi tu.masa tengok slip aku rasa macam nak menangis.balik rumah memang mencurah curah air mata bak air terjun.bagi aku,result aku memang my greatest failure dalam hidup.masa tu aku rasa aku manusia paling bodoh.tengok slip kawan2 yang memanjang sederet A.masa tu aku rasa macam life aku dah berakhir.

tak lama lepas tuh dapat berita kawan2 aku.masing2 dapat scholarship.JPA la..MARA laa..PETRONAS la..even yang dah fly pun belambak.luluh lagi sekali hati.tahan je air mata.jenuh nak cover buat muka gembira.tumpang gembia bila kawan2 tolong realisasikan angan2 aku yang tak kesampaian tu.fine.aku cuba untuk kuat.

then aku masuk uitm.and i'm taking the road not taken.jalan yang aku tak pernah nampak tak pernah nak bayang pun seumur hidup.betul lah kita hanya mampu merancang dan tuhan yang menentukan.tuhan tentukan aku kat sini maybe ada hikmah.sekarang aku tak menoleh lagi.aku redha.aku terima je ayat makan dalam cikgu kimia aku.

'nora ambik cos biasa2 je ye?alaa.management la tuh'

takpe cikgu.saya memang budak management je sekarang.tapi InsyaAllah saya cuba usaha supaya di bidang pekerjaan nanti,saya boleh setaraf dengan anak murid kebanggaan cikgu.anak murid yang selalu dapat A kimia compare dengan saya yang kimia B ni pun cikgu tak sangka sebab ingat dah fail.

to fellow readers yang berjaya dengan result spm hari ni,millions of congrats from me.dan kepada yang unlucky macam aku,ingat,its just a begining.tak ada apa pun sebenarnya.we have another path for us to succuess.peluang tu ada di mana2.mungkin dunia sains bukan untuk kita.tapi kita boleh berjaya.di bidang lain.or TOURISM maybe? ;p














No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...