skeleton in my closet

skeleton in my closet
people refuse to hear.so i let them read.

Sunday, April 3, 2011

pengkrirtik hidup.

kadang- kadang aku aku rasa hidup aku macam dalam program realiti.bukan sebab suara aku tak sedap macam suara peserta program realiti yang bertimbun.bukan jugak sebab hidup aku konon kononnya terkurung then disiarkan dalam tv seluruh malaysia.bukan.tapi sebab aku rasa hidup aku penuh dengan pengkritik.macam program realiti.ada ramai pengkritik yang mana suka mengkritik hidup aku tapi hidup pengkritik tu pun bukan betul sangat.

'eh kenapa beli baju ni?kenapa ak beli baju tu?'

'kenapa ko makan ni?kenapa tak makan tu?

'kenapa ko bodoh?kenapa ko tak pandai?

'kenapa ko teruk sanagt drive?

FINE.FINE.yang buruk semua aku.yang perfect yang buat semua dengan betul tu pengkritik aku yang sangat perfect tu.kadang2 aku jadi rimas.sampai tahap aku rasa meluat.

kalau decision making dalam hidup aku tu bukan kah aku yang deserve untuk decide?decision yang aku buat tu mesti atas dasar aku yang suka.sebab tu aku pilih macam tu.dah tu kenapa nak kritik?

aku tau aku ni tak tau buat semua benda.sebab aku pun dalam proses belajar.tak payah nak mengutuk mengata aku tahap teruk sangat.nak kritk2 aku buat benda yang aku tak tau tapi nak mintak tolong aku buat benda yang aku tak tau.siapa suruh?buat je sendiri sebab bila kau kau dan kau kritik aku mesti maksudnya anda anda dan anda  sangat mahir kan?

sekarang aku masih sabar then aku sabar.tapi once aku dah hilang sabar,aku mengamuk takut nanti persahabatn hilang ke mana.nasihati aku kalau aku salah.tapi jangan kritik aku.aku tak suka.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...