skeleton in my closet

skeleton in my closet
people refuse to hear.so i let them read.

Saturday, August 13, 2011

jam melayu

pernah dengar jam melayu?tak bukan.aku bukan cuba nak menjadi racist  di sini tapi ini reality.jam melayu tu bagi aku penghinaan terhadap kita.tapi reality.jam melayu tu senang cakap nak menggambarkan betapa lambat dan tidak menepati masanya orang melayu.bila dengar orang cakap macam tu terasa macam dihina pulak kan?tapi nak buat macam mana dah memang realiti orang kita lambat.

sekalung tahniah kepada orang melayu yang menepati masa dan tak lambat.kalian ni lah golongan yang cuba membersihkan nama orang melayu.tapi aku rasa belum cukup nak cover sebilangan besar orang melayu yang suka lambat ni.

aku mengaku.aku ni bukan lah menepati masa sangat.jadi entry ni untuk diri sendiri dan golongan2 yang selalu lambat.

aku budak uitm.tak ada bangsa lain kat sini.yang ada cuma melayu.jadi kalau kata kelas pukul 8,pukul 8.30 baru ada yang terhegeh hegeh nak sampai.8.30 tu kira baru kelas nak penuh.padahal ikut time table pukul 8 tu dah start kelas.bukannya pukul 8 tu baru terkial kial nak bangun nak terkedek kedek bersiap.dan situasi biasa lah tu kalau lecturer tunggu student.bukan sebaliknya.

haruslah semua pernah dengar betapa orang jepun menepati masa.even pengangkutan awam.kalau bus pukul 3,kau sampai 3.01 minit memang makan asap.tapi itu menurut pembacaan aku tentang situasi jepun.correct me if im wrong.aku belum ada rezeki nak jejak kaki ke sana.jadi tu lah yang aku tau pasal jepun.menepati masa.

orang kita pulak bila nak berubah?janji pukul 5,pukul 5 tu on the way.heh.on the way la sangat.on the way dekat rumah baru nak siap segala bagai.

aku sendiri pun bukan yang punctual sangat.jadi sebab tu aku rasa macam perlu berubah.tapi bukan aku seorang.semua manusia2 atas muka bumi ni tak kira lah bangsa apa sekali pun.lepas ni kita cepat sikit ok?jangan nak menyusahkan orang lain dengan sikap lambat dan lembab kita.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...