skeleton in my closet

skeleton in my closet
people refuse to hear.so i let them read.

Monday, October 31, 2011

tidur

i love to sleep!suka!sangat!sangat2!ahaha.but seriously aku suka.tanpa segan silu aku boleh cakap tidur tu hobi aku kot.tak percaya sila tanya kawan2 aku since mrsm sampai penang.datang bilik aku time petang2 komfem aku tidur!dulu masa dekat penang balik kelas,aku on9 dua tiga minit lepas tu mulalah cari katil.dan aku boleh je tidur berselimut bagai di waktu siang.tambah2 bilik aku kat rumah sewa malap2 je.macam dalam gua.memang sesuai lah aku nak berhibernasi.kalau dalam bilik rumah sewa aku,siang dengan malam sama je.best wooh!

itu kalau bercakap pasal tidur siang.memang senang untuk aku.but then bila dah excessive tidur siang,time malam mula la aku mata aku bajet fresh bukan main.setakat pukul 1 pagi tu eleh malam masih muda bro.kadang tidur lepas subuh.lepas tu bangun memang tiba2 dah azan zohor.ohh sunggu buruk perangai peliss la jangan ikut!

but then.bila aku jejak perlis,jadual tidur aku dah tunggang terbalik.pukul10 sharp mata aku dah kuyu.then bila start kerja lagi melampau.kadang2 pukul 9 aku dah layu!nak kata penat sangat kerja,ahahha.bukan bukan.so sejak practical aku memang tidur awal.dan aku akan bangun dengan super duper fresh!bila bukak mata memang mata tak rasa macam nak pejam balik pun.

dulu kalau tidur lambat then bangun tengah hari,mata tu sumpah malas nak bukak.bila dah bukak pun still rasa nak pejam balik.bila bangun pulak mata sembab.sungguh tak sihat!

so girls,kalau nak rasa segar dan fresh,do get your beuty sleep okay?tidur awal and bangun awal.its good for yourself and your health.lagi pun kan rezeki lagi murah kalau kita bangun pagi?tak gitu? :p

pssst!orang cakap kalau suka tidur petang pipi tembam!tak percaya?kalau tak percaya sila tengok ni!



see?tembam tak tembam.jadi kalau takmau muka bolat macam bola macam yang belah kanan tu sila jangan kuat tidur dan rajin2 lah berdiet!ahaha.

till then!bubyee~

2 comments:

  1. saya pon suka tido tp x boleh tido petang..tak tau laa nape..tp tido tuh best kan??

    ReplyDelete
  2. yeke?rugi2!tido ptg tu best!tp tak bagus.hehe.sape yg ckp tido tak best mmg hilang nkmat dunia la!kn?hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...