skeleton in my closet

skeleton in my closet
people refuse to hear.so i let them read.

Sunday, April 8, 2012

Journey to Universal Studio Singapore~ part 2

second day tu awal2 lagi aku dengan kak ngah dah turun breakfast.sebab driver akan pick up dekat hotel pukul 8 untuk ke USS. (our package include transportation to USS).nasib kami baik sangat2 sebab on that day kitorang je customer.so abg driver tu bawak kami berdua dalam sebuah van.kalau ada customer lain segan la pulok.hew hew.



menurut abg driver aku tu,untuk masuk ke Singapore kena isi borang ni and then serah kat imigresen Singapore.aku bernasib baik sebab abang tu dah get ready siap2 borang ni so boleh isi awal2 and then tak susah masa kat imigresen nanti.ohh ya kebetulan masa hari yang sama satu group manager KFC from Asia seramai 1800 orang akan ke USS jugak.so abang driver tu cakap better gerak awal so tak sangkut kat imigresen nanti.



Alhamdulillah disebabkan kami gerak awal,sikit pun tak sangkut kat imigresen.dan satu lagi kelebihan kami sebab kami bergerak dalam group yang kecil.cuba imagine kalau ikut group by bus,kena tunggu semua 44 orang selesai and then jamm lagi dengan bus yang banyak.komfem lambat sampai!

sampai je kat sana collect ticket and then USS here i comeeee!! :p

ticket :)


kami sampai USS pun tak bukak lagi so sementara nak tunggu bukak ambik gambar dengan globe hikmat ni.orang datang jauh2 semua nak ambik gambar kat sini.jadi jangan nak berangan sangat boleh dapat gambar kau sorang dengan full globe tanpa ada orang lain interprame.hukhuk

USS ni ada banyak section.so first thing to do get a map!masuk2 je banyak staff kat situ distribute map for free.so bila ada map senang sikit nak tahu hala tuju and boleh tau jugak show semua start pukul berapa.


HOLLYWOOD
kat sini boleh feeling ala2 dekat Hollywood gitu.satu show yang aku masuk kat sini ialah Monster Rock.ala2 teater musical gitew.

bagi aku show ni biasa2 je..
kalau nak beli cendramata ada Universal Studio Store ada kat sini.silalah rabakkan poket anda beli cendramata banyak2.

dah nama pun dekat Hollywood kan?jadi jangan terkejut la kalau tengah jalan tiba2 eh ada show kat tengah2 tu.kalau nak menari bersama sama pun no hall~

then kalau nak makan,kat sini ada makanan halal wehhh!aku memang dah aim nak makan kat sini since Hanis Zalikha buat entry pasal USS.fast food restaurant ni konsep ala2 kat oversea gitew.kalau nak rasa kelainan dia datang la cuba! MEL'S DRIVE-IN namanya .

sory aku memang lemah kalau bab ambil gambar ni =.=


burger dgn fries tu sedapppp

bukan tu je yang ada kat Hollywood ni,ada baaanyak lagi.tapi malas aku nak state satu2.hehe.kalau yang nak pergi sini,boleh rujuk maps.

NEW YORK
kalau nak feeling2 macam kat New York sikit boleh datang sini.main attraction ialah Steven Spielberg show iaitu Lights!Camera!Action!.aku sukaa gilaaaa show ni weh!effect-effect yang dia tunjuk memang real.tiba2 aku cuak pulak tengaok ribut dalam ni.real weh real!kalau compare dengan effect filem Malaysia hmmm..jauh beza rasanya.so Steven Spielberg show ni is a must tauu!

ehsan Google




selain daripada tu kalau nak bergambar dengan character2 macam kung fu panda pun mostly banyak kat sini.kalau rajin tunggu time diorang datang then boleh snap puas2.aku banyak pergi tempat lain so gambar dengan character tak banyak sangatt.

SCI-FI CITY
kat sci-fi city ni ada satu yang WAJIB anda naik kalau ke USS iaitu TRANSFORMERS THE RIDE.yang ni memang ride paling best kat USS bagi aku!siapa yang pergi USS tapi tak naik ni meh sini aku nak sekeh kepala sebab dah terlepas benda syooks!aku yang datang awal and time weekdays ni kena beratur nak dekat sejam untuk naik transformers ni.kalau weekend nasib kalian la kalau kena beratur lagi lama.hehee..haa satu benda best lagi masa aku kat sini,sebabkan aku dengan kak ngah dua orang je.kami banyak boleh potong barisan naik dulu.hehe.each time nak naik ride,kalau ada available seats for two,orang datang dua orang macam kami memang untung sebab boleh terus naik!




okay ni roller coster extreme yang feymes kat USS.biru kalau tak silap aku tak extreme sangat and merah extreme.tapi aku tak naik.tak boleh weh.kalau aku naik ni tak pasal-pasal kena hantar pergi hospital.cek lemah semangat!

ANCIENT EGYPT
yang seterusnya boleh feeling2 dekat mesir sikit.eh eh kat sini pun ada satu restaurant halal tau which is OASIS SPICE CAFE.kalau tak silap ada nasi kat sini.so kalau rindu nasi sila lah menjamu selera di sini.


antara yang aku masuk masa kat sini ialah TREASURE HUNTER.naik kenderaan ala-ala jeep then pusing2 dalam tack.kat sini tak mencabar sangat but then aku dengan kak ngah menjerit sebab nampak patung ular.its a shameeeeee sebab tak ada orang pun menjerit masa kat sini =oo=




eh eh part ada lagi story pasal USS tapi aku kita stop sampai sini dulu.at least ada jugak bahan aku untuk next update.more attraction kat USS stay tume for part 3! :p

p/s:nak layam ABPBH sat.

2 comments:

  1. bestnyaaaa !

    bila aku nak sampai pun tatau padahal dekat je..
    babe, nanti total cost sume k..
    nak tau gak bpe ratus hg dh habis spjg kat uss tu..

    bugdet belanjawan 2012.hahahah :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. dekat ja ni..hg [un boleh smpai.start kumpul duit dari skang wei!hehe.InsyaAllah nnti aku try buat pasal budget tu. ;p

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...