skeleton in my closet

skeleton in my closet
people refuse to hear.so i let them read.

Monday, April 9, 2012

Journey to Universal Studio Singapore~ part 3

kita sambung cerita USS okay?

THE LOST WORLD


jurasic park ni ada banyak activity best!first aku try CANOPY FLYER.mula2 aku tengok track dia aku macam ohh okay.boleh naik ni tak extreme sangat ni.dan time aku pergi memang tak ada orang.kejap je beratur dah boleh naik.bila benda ni gerak je Ya Allah kecut perut aku!bagi orang lain biasa je kot tapi bagi aku..extremeee!

ni haa canopy flyer tu.aku cilok google je sbb tak ambik pic hari tu.
lepas tu aku try JURASSIC PARK RAPIDS ADVENTURE.yang ni best wei!aku naik sampai dua kali!TAPI kalau nak naik sila pakai rain coat!sebab yang ni memang korang akan basah kalau naik!nak save SILA BELI RAIN COAT KAT MALAYSIA sebab kalau kat sana plastic rain coat pun dah 3 dollar.cuba convert.nak dekat sepuluh hengget dah tu,rugi2.aku beli kat Tesco baru rm2.

ehsan google ye pic ni.haaa nanti kena duduk dalam benda kuning tu then dia akan gerak atas air,best!


lepas dah basah2 main air aku pergi tengok show kat WATER WORLD.show ni pun besttt!ternganga aku tengok weh!okay memang semua benda aku cakap tapi dah memang best pun nak buat macam mana kan?
masa show ni,ada certain seat tau.kalau duduk bawah dia tulis SOAK yang mana memang akan basah!atas sikit daripada soak ada SPLASH.kononnya basah2 manja gitew.kalau duduk atas sekali kering.kering la sangat!!!sebab masa aku pergi orang yang duduk atas pun basah skali.sebab orang2 yang buat show tu akan sembur air =.= 


tu tukang sembur air!
sebelum show start nampak macam tenang.tapi tenang2 air jangan disangka tiada letupan serta tembak menembak.

FAR FAR AWAY
dah habis meletup2 aku masuk tempat comel sikit.far far away.alaaa yg shrek tuu!kalau dah nama pun masuk tempat shrek,mesti tengok SHREK 4D ADVENTURE!


dalam shrek 4D adventure ni pendek kata korang akan terlompat lompat atas kerus,dibasahi hingus keldai and kaki kena kacau dengan labah-labah.hehe.taknak cerita lebih.korang pergi and rasa tau! ;p

lepas tu lepas tu aku dengan kak ngah naik ENCHANTED AIRWAYS.yang ni actually roller coster.aku bila nampak word roller coster tu kalau ikut hati tak nak naik dah.tapi bila baca description dekat map 'climb aboard this junior roller coster for a flight over far far away' bila baca JUNIOR ROLLER COSTER  tu terus aku fikir alaahh budak-budak punya ni boleh naik ni tak takut pun nii.TAPI.hakikatnya junior la sangat kan?terjerit jerit jugak aku bila naik.haihhhs.maybe aku yang penakut sangat kut?tapi ada nenek tua naik rilex je.malu aku =oo=

MADAGASCAR

kat madagascar ni aku naik  ride MADAGASCAR : A CRATE ADVENTURE. konsep dia lebih kurang macam naik rakit tapi rakit yang elok dan selesa laaa.then nanti rakit tu gerak atas air masuk terowong then boleh jumpa watak-watak madagascar menyanyi la apa la.yang ni kalau korang baca aku describe memang macam simple je buat again.BESTTT!


blur =..= sebab elok nak snap gambaq 'rakit' tu gerak.hmmphh

jadi tulah antara attraction yang ada kat USS.banyak sangat sebenarnya!tapi aku malas nak story semua.aku bagitau yang main je.hikhik..alaa nanti kalau korang pulak nak pergi tak supprise pulak en en en?tak gitu?eh btw,nanti kalau hampa pi USS cuaca panas wehhh!lepas tu nanti mesti dahaga en en?mesti nak ayaq sejuk en en?hampa jangan lupa try ayaq ni tau?rasa dia macam slurrpee kat 7e tu.boleh ambik sendiri and campur flavour.aku beli yang harga 4dollar50 cents sebab yang tu paling murah.muahaha.sebab beli yang murah dapat bekas plastic macam ni je sobs.



kalau hampa banyak duit boleh beli bekas macam yang kat atas ni.aku nak trasformerrr!tapi budget traveller tak boleh demand tinggi tinggi sobs T_T

jadi sekian laporan panjang lebar aku pasal USS.best!tak rugi sangat2 datang sini.nanti korang datang pulak k? :)



5 comments:

  1. waaaa...jeles !! nak jugak pergi sana !! :)

    ReplyDelete
  2. bekas air bumblebee tu smart giler... ingat tak baper harga bekas air tu? btw..nice sharing n tq..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tak silap saya around 18-20 dollar. hehe

      Delete
  3. Dear..blh tak share travel agency yg u applied ni? Thank u :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...