skeleton in my closet

skeleton in my closet
people refuse to hear.so i let them read.

Thursday, March 31, 2011

langkawi-day 1

 tumpang lalu..tumpang lalu..yihaaa..tuan punya blog sudah mari~ maap sangat-sangat tak sempat nak hupdate blog.ni pun aku baru nak boleh bernafas.minggu ni aku sangat2 la bizi.nak buat macam mana.minggu ni kena submit minggu ni baru nak terkial kial buat memang disater la kan.hikhik.tapi macam mana pun aku sudah kembali ke tanah jajahan blog aku.maka kini tiba masa kita cerita pasal langkawi!


actually this trip is a part of my assigmnet untuk subject tour planing.kiranya kami kena plan tour dan kami gak la yang kena attend tour.masa mula2 pilih tempat classmates aku yang advanturous semua tu pakat2 nak p hutan belum.terkedu sebentar aku di situ.aku ni not that type yang suka masuk2 hutan ni.memang tak ada bakat dan tak berapa gemar.huhu.tapi disebabkan ada masalah tertentu kami terpaksa tukar tempat.kami suka pergi jalan2 kat pulau sambil sun bathing sambil cuci mata usha mat saleh pakai bikini maka PULAU LANGKAWI pun terpilih!

kami bertolak lebih kurang 10 pagi 27 mac.pergi sana melalui kuala perlis.aku baru bajet semangat nak show off naik bus uitm g kuala perlis.tapi bus uitm full.kempunan.hukhuk.tapi tak pa.bus ISA pun bus ISA laa...



sebelum apa2 hal kena tangkap gambar dulu.ni masa nak setting camera mahal.kena setting leklok baru muka boleh jadi cerah bersinar dan flawless tanpa jerawat yang mengganggu.





ni rupa banner.puas hati mak tengok banner besar gajah.time pergi redang dulu kecik cinonet je.hukhuk.ohh ya kredit kepada faizal yang uruskan pasal banner.ohh ya lecturer aku pun puji si faizal ni.memang gigih dengan bertanggungjawab.kemana kami pergi memang sentiasa bawak banner.takde la berkepam je letak kat hotel.tahniah faizal! ;p


 my fav picture :)



kalau namanya lelaki kena tunjuk macho cket.macam mana nak tunjuk macho?macam mamat yang angkut air mineral ni.nama tuan empunya badan firdaus.tapi nama glemer tores.single ke tak?aku tatau.tanya tuan empunya badan.hehe.



 ohh ni masa stop kat rnr gurun.kami tatau nak buat apa dah.tangki buah pinggang pun dah kosong je kalau nak kencing pun.maka ambik gambo je.



lepas tu kan masa dalam bus boleh pulak miss alia buat sesi tour guiding.yelah kami last sem untuk subject tour guiding mana ada naik2 atas bus buat on your left handside right handside (ayat tour guide) segala bagai.jadi kami diuji time ni.aku mangsa pertama T_T

sampai kat kuala perlis dalam pukul 12.30.then lunch teros and naik feri pukul 2.00.ohh ya ni first time aku naik feri yang seat dia pelik cket.ala2 restoran lak.kami duduk atas sikit.asing dari smua orang.

see?lain kan?
mula2 memang la eksaited snap gambar semua.then last2 pening mabuk laut tido je semua!


beg jusco tu mahal.alia sorang je bawak.mana ada tourist lain bawak.heheh.
sampai kat langkawi around 4 sebab feri gerak lambat sikit.sampai2 je tak check in tapi terus pergi UNDERWOTERWORLD.ohh ya kat sana transport kami sewa dua buah van.so jimat sikit compare kalau nak sewa bus.lagi pun kami 21 orang je.so muat2 dua van.


ni van aku.

kat underwaterworld macam biasa lah tengok ikan semua.aku dah pernah pergi dah before ni so ni 2nd time.so far ikan2 kat sana sihat lagi.heheh

aku suka kawasan ni.yup ni still dalam underwoterworld lagi.area kawasan burung2 dengan labi2.



ni kat area penguin.eh2 tu bukan penguin.tu classmate aku yang bajet kat antartik then ambik gambar gedik macam ni. =.=


ni real punya flamingo taw!




gambar ramai2 wajib!dah kata g trip kelas kan?mana feel ambik gambar sorang2.


then keluar underwoterworld teros check in hotel.jarak hotel dengan underwoterworld tu memang kera sekangkang je.jalan kaki pun sampai!tapi agak2 kami nak jalan ke?memang tidak ye!ohh ya masa kat langkawi kami stay kat LANGGURA BARON.dekat sangat dengan pantai!bagi aku bilik hotel memang sangat puas hati.selesa,toilet besar,dekat dengan pantai,dalam bilik pun banyak barang.better dari bilik kat redang tu kot.kami ambik superior room yang ada 2 queen bed harga rm130.so satu bilik 4 orang.petang tu aktiviti bebas je so ambik kesempatan jalan2 kat pantai usha beach boy ambik angin.ohh kalau mengharap gambar aku mandi manda pakai bikini memang tak ada ye.dah kata pun jalan2 je kan?



then malam tu dinner kat pantai cenang je.tempat makan usah risau.belambak kat situ!nak makan apa u name it!western?makanan negara luar?local food?tom yam?semua ada.tapi ikut bajet student macam kami ni makan kedai biasa2 je ye.



 ni yang aku makan.harga mahal sikit ye kedai ni.rm6.50 untuk nasi goreng ayam merah.tapi portion makanan banyak.so pejam mata makan je la.dah kata lapar kan?huhu

then lepas makan bebas jap jalan2 around cenang walk.banyak kedai souvenier.classmates aku banyak la yang memebeli.aku tak punnn.then around pukul 11 ada games.untuk games si firdaus dengan syafiq handle.





main kat pantai sambil ditiup bayu laut.kelas gittew!ohh ya game malam tu ala2 kotak beracun.sapa kena then kena buat denda.ada kena buat gaya berak,gaya seksi,buat gaya lafaz cinta lah.pendek kata enjoy gyla!happening!tambah dengan perangai classmates aku plus lecture yang open plus perangai hampeh macam kami gak,memang best!

then lepas penat main game semua balik tidur.ohh ya b4 tido balik main kad dulu then baru tido.itu sahaja untuk day 1.day 2 to be continue.kalau aku update day 2 skang gak silap2 keras aku depan laptop ni.nak pilih gamabr nak taip ahh sudah.penat aku.so entry day 2 akan menyusul.adios!











































No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...