skeleton in my closet

skeleton in my closet
people refuse to hear.so i let them read.

Thursday, September 8, 2011

diskriminasi size size

gemuk2 aku ni pun.aku suka fesyen.i might not that fashionable la.aku pakai pun macam disaster.tak ikut peredaran zaman punya fesyen pun.but.macam mana pun aku still macam perempuan lain jugak.suka tengok baju cantik2.suka window shopping.suka shopping.

TAPI.setiap kali aku nak  shopping i'll face the same problem.SIZE.baju tu dah elok2 dah aku berkenan.cantik molek dah!sekali bila aku tanya size..

'tak ada size besar la'

=.=

dah tu kalau semua baju size kecik cinonet macam size baju adik aku je,orang2 besar macam aku nak pakai apa?kain guni?selalunya kalau baju size aku,memang out of trend punya baju.baju stok makcik2 punya.nak aku jadi macam makcik2 jugak eh kalau aku pakai baju tu?

aku selalu terfikir.apa salahnya kalau baju yang cantik2 tu buat versi besar2 sekali.bukan susah.design sama.tambah kain je lebih sikit.ok tambah kain banyak.yang penting biar semua orang boleh pakai.biar semua orang boleh merasa.

bila aku komplen bising2 macam ni,people might say.


'apasal ko tak kurus je?kan senang?'

jawapannya senang.aku selesa dengan diri aku.badan aku macam ni aku selesa.aku boleh hidup.dan aku rasa bukan aku je rasa macam tu.ada je yang lain2 kat luar tu selesa being chubby and big.sebab tak semestinya kena kurus untuk rasa bahagia dan yakin dengan diri dan tubuh badan sendiri kan?besar2 aku pun aku rasa macam sexy je?hahahaha.ok joking.back to topic.sebab tu aku tak kurus.and lagi satu,bukan senang nak kurus kan?dan ada je yang jadi plus size sebab masalah kesihatan.jadi kena la terima fizikal diri macam mana pun.

so pengeluar2 kena la menepati kehendak and demand orang2 macam aku.susah sungguh kalau nak cari baju seluar.semua stok size kecik2.dan bukan semua tempat ada jual plus size punya baju.maybe kat kl ada jual.tapi yang tak stay kat kl ni macam mana?even online pun aku belum jumpa online store yang jual plus size baju yang cantik.ada la satu.tapi standard la.baju tak cantik.

kalau semua kedai tak jual size besar2,then orang gemuk tak ada peluang la nak pakai maxi dress.tak ada peluang nak pakai dress.tak ada peluang nak pakai skirt.tak ada peluang nak pakai lawa2.kalau macam tu orang gemuk macam aku pakai baju kedah dengan kain batik then duduk rumah diam2.macam tu eh?

p/s:kalau ada jumpa online store yang jual plus size outfit,tell me.nak usha. 

p/s 2 :orang kata orang gemuk kena pakai baju warna gelap.kena pakai baju hitam.puihh.SALAH.





siapa cakap orang gemuk tak boleh pakai warna putih? :p

2 comments:

  1. sabaq kak nora.sama la kita . bahu fatin lebaq nak pilih bj pon payah

    ReplyDelete
  2. alaa tp badan fatin kecik...tak susah sgt..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...